الجمعة، 1 مارس 2013

حدث فى معرض الكتاب




حدث فى معرض الكتاب

اشتريت كتاب عن السحر واصول ممارسته

الكتاب قديم جداااا وورقه اصفر لما تصفحتة فى سور الازبكية لفت نظر التعزيم اللى فيه وبعدين ده بجنيه
قررت انى اجيبه بس مش هقراه فى البيت  بدافع الحرص
وفى المعرض تانى يوم اخدته معى الولاد راحو يشترو حاجه وكنت اجلس فى الحديقه عند بوابة صلاح سالم بمفردى  اقرا الكتاب
لحد كده تماااام وعادى
انغمست لاذنى فى قراءة الكتاب الحقيقه فيه معلومات لا يستهان بها  من وجهة نظرى وتاريخ السحر على مر العصور وفى كل الحضارات وطرق السحرة وقصص المسحورين
وبدات فى باب الاعمال والعزايم
وبدات اشوف الجداول اللى بالاسماء والحروف وحركات النجوم والاسهم والعديد من الامور الدقيقه والولاد رجعوا لى تانى وجلسوا يأكلوا وانا اقرا فجأة سمعت صوت بيقول
اووووووووووووووووووووووو
 بصوت رفيع وعاااااااالى جدا
الحقيقه مكنش فى الحديقه الا انا والولاد وراجل عجوز ماشى خارج حدود الحديقه
التفت لمصدر الصوت مالقيت غير الرجل العجوز
لقيت الصوت اتكرر تانى
لقيت الولاد بيبصو لى
قلت لهم انتم سمعتم حاجه ؟
لقيت نور قالى اه
قلت له انا بحسب  ده تأثير الكتاب
لقينا الصوت اتكررتانى
^
^
^
^
^




لما ركزت شويه
اكتشفت ان الرجل العجوز  هو اللى بيعمل كده بيسلى نفسه وهو ماشى لوحده طبعا ضحكت انا ونور لان احنا الاتنين كان تفكيرنا واحد ان ده كله بسبب الكتاب ونور كان معارض بشدة انى اقراه وانا قولت له هقراه هنا مش فى البيت
ودى كانت النتيجة
*********

ليست هناك تعليقات: